Friday, June 8, 2012

Keras

Ego.

Hati keras.

Itu memang sifat lelaki.Sifat kejantanan.Sebab itu kaum lelaki saja yang berada di medan peperangan.Tapi acapkali diperlekehkan hanya kerana kasarnya lelaki itu,egonya lelaki itu.Kalau tak kasar,takkan dapat siapa kau sekarang.If you know what I mean.

*sengih.

Aku sebenarnya malas nak menulis tentang diri seseorang atau apa apa.Aku lebih gemor bercerita tentang apa yang aku lakukan sehari harian.Tapi kau tahu,,malam beginilah idea tiu datang.Haha.

Eh ape da gelak

Acecomel pulak gambo ni.
Aku pernah terbaca mesej daripada lelaki kepada yang tersayangnya.Mengeji,memarahi,menghina bekas kekasihya hanya kerana si gadis akan berkahwin dengan orang lain.Aku tahu,lelaki ini masih ada rasa sayang.Kata-kata cacian nya hanya sebab ego.Sebab dia tahu.Tiada jalan untuk ubah keadaan.

Contoh ayat.

"Sayang ni dahlah gemuk,pastu tak cantik,dah lah gitu,gini..*diulang ulang.

Takkan dah sayang cakap tak cantik ye dak? :) So kira macam kau nakkan sesuatu.Tak dapat,jadi mungkin dengan menyakitkan hati dia,dan diri kau sendiri dapat menghilangkan rasa minat tu.Tapi aku yakin,takkan pernah berjaya.*pengalaman ke bang? acewah

Bak kata rakan aku.

"Sifat-sifat  Allah SWT je yang tak berubah pi,kau manusia.Mustahil pi.mustahil tak berubah"

Jadi gambar, aku cilok dari 9GAG ni harap dapat relate dengan apa yang aku tuliskan dan cuba sampaikan.Pesan aku,hargai sebelum kau terlambat.Dan.Percaya kepada KetentuanNya.

Dan lelaki juga menangis.

Sebab dia juga manusia.Ada perasaan.Bezanya cuma cara dia mengalirkan kesedihan itu.

Ego.:) 



::Karang cerita tentang Euro pulak.O le O le O le Ole





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...