Monday, March 7, 2011

Life.As We Know It


Baru saja menonton filem tahun lepas.Life As We Know It.Pernah cuba untuk menjalinkan perhubungan cinta.Dan mereka mempunyai kawan yang sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan.Kawan mereka,suami dan isteri mati dalam kemalangan dan anak itu dijaga mereka berdua.

Kematian bapa dan ibu kepada anak itu,menyebabkan mereka berdua ini mendapat hak jagaan anak tersebut.Seperti biasa,Hollywood menghalalkan  lelaki dan perempuan tinggal serumah tanpa apa-apa hubungan.

Membesarkan anak kecil,bagi yang belum berkahwin pasti alami kesukaran.Dan bermulalah cerita sebagai "fake family".Wanita seperti dalam poster ini sebenarnya mencari-cari teman hidupnya.Dan lelaki yang bersama dia,bukan dalam 'fikiran' dia.

Macam biasa,campurtangan orang ketiga membuatkan lelaki diatas ini rasa tersisih,dan dia mengambil jalan untuk keluar dari 'masalah' ini.

1st date ajak naik motor.Holly tolak(dress up dah lawo katakan)
Sam,orang ketiga
Hati ke hati terungkai,lelaki ini berterus terang,sayang pada Holly.
Pergi jauh.Jalan terbaik.hmm
Holly sedar,dia buat mistake.Cari di airport.Tapi tiada.
Lelaki ini kembali.sebab the girl yang didukung.

And yeah,they live happily ever after.

Ada perkara dalam hidup ini,jalan terbaik berterus terang.Walaupun mungkin kesannya tidaklah seperti diharapkan.Cuma biarlah kena pada masanya.ececeh.

4.5/5

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...