Friday, September 30, 2011

Kuasa dan tugas

Semalam,sebagai seorang brader yang menyokong budaya Mamak-ism.iaitu melepak di kedai mamak aku terjumpa budak cina yang berseluar sekolah lagi.Walaupun masa tu jam lusuh aku menunjukkan sudah jam 2.30petang.Sedang melepak dengan kawan,dia sapa kitorang.Topik perbualan pun bermula.

"Takda sekolah ka lu ini hari?" tanya aku yang sedikit hairan.

"I ponteng,tapi mak dengan apak takde marah,sebab I kerja.bikin aluminium" jawab dia

Welding welding lah ni kerja dia.aluminium pun boleh lah. -dalam hati.

Rancak bercerita,dia cakap itu mak adik(adik dia punya mak) ada bisnes kedai judi komputer.Muai punya bisnes.Lalu bercerita tentang hebatnya Tok Anjang(bak kata Jai KL Gangster) bersekongkol untuk cover line scene judi komputer ni yang membawa kepada bulanan RM5k perlu dibayar kepada Tok Anjang.

Pui!.*meludah dalam hati.cess.Majoriti Tok Anjang bangsa mana? Agama apa? aku cuba mempertikaikan secara senyap.Biar terbuku dalam hati.

"Itu komputer kalau rampas,rosak punya loh" tambah budak tu lagi.

Celaka.Memang celaka.Kalau Tok Anjang ni jenis kaya,aku dah ada jawapannya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...