Saturday, February 26, 2011

Gitar

Gitar
Aku ada kawan,yang mahir bermain gitar sejak berusia 13 tahun.Namanya,Najib.Pergaulan dengan rakan yang jauh lebih dewasa ,aku rasa membuatkan dia sendiri kelihatan dewasa.Manakan tidak,di usia 13 tahun,rakan-rakannya terdiri daripada mereka yang berusia 17 tahun.Najib hebat bermain gitar dan menyanyi.

Najib mendendangkan lagu "Mungkinkah Terjadi" oleh kumpulan Spider.Bagi sesetengah orang.jiwang.Tapi dia menyanyikan dengan baik sekali.hinggakan dia menjadi antara yang terpopular dikalangan rakan sekolah.

Dan dikalangan rakan-rakan perempuan terutamanya.

.Aku masih ingat lagi antara kata-kata dia kepada aku.
Jejari

"Jari kau ni jenis panjang-panjang,kalau main gitar.mesti power"

Aku tersengih.Tapi tersengih tanpa usaha untuk belajar,takkan mahir punya.

Kesimpulannya,walaupun dah bertahun-tahun aku memiliki gitar,dan kononnya memenuhi kriteria Najib sebagai syarat bermain gitar dengan power,aku tetap belum pandai.

faol-lah.

........

Tapi sekurang-kurangnya aku tahu kod G dan C,grenggg.

huff!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...